697 sayılı Yasanın 2. maddesi uyarınca, ülkemizde esas olarak uygulanması gereken saatin anılan Yasanın 2. maddesinde düzenlenen "kış saati" olduğu, bunun istisnasını ise, maddenin devamında yer alan "başlangıç ve bitiş tarihleri belirtilmek" ve "bir saati aşmamak şartıyla" "yaz saati" uygulanması konusunda Bakanlar Kuruluna tanınan yetkinin oluşturduğu;
Bu çerçevede, 697 sayılı Yasayla Bakanlar Kurulu’na tanınan yetkinin sınırlı bir yetki olduğu, bu yetkinin "başlangıç ve bitiş tarihleri belirtilmek" ve "bir saati aşmamak şartıyla" kullanılacağı, anılan Yasanın söz konusu yetkinin süreklilik arzedecek şekilde kullanılması konusunda Bakanlar Kuruluna bir yetki vermediği dikkate alındığında, davaya konu 08/09/2016 günlü Resmi Gazete’de yayımlanan 07/09/2016 günlü, 2016/9154 sayılı Kararnamenin eki "Gün Işığından Daha Fazla Yararlanmak Amacıyla Bütün Yurtta Yaz Saati Uygulanması Hakkında Karar"da, 697 sayılı Yasanın 2. maddesi ile Bakanlar Kurulu’na başlangıç ve bitiş tarihleri belirlemek suretiyle yaz saati uygulanması konusunda verilen yetkinin sürekli hale getirilerek Kanunun verdiği yetki kullanımının aşılması, başka bir ifadeyle yaz saati uygulamasının kalıcı hale getirilmesi yönünden hukuka uyarlık bulunmadığına ilişkin Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu’nun 14/09/2017 günlü, YD İtiraz No:2017/806 sayılı kararı.